Preloader تصویر.
منوی کناری
   
فریلنسرینگ، مزایا و معایب
فریلنسرینگ، مزایا و معایب | به گزارش آژانس تبلیغاتی اثرهنری فریلنسرینگ یا آزادکاری، طی دهه‌های اخیر مطرح شده است.تعریف فریلنسر (Freelancer) این است که: یک نفر، بدون اینکه به یک سازمان یا کسب و کار و شرکت مشخص متعهد شود، فعالیت حرفه‌ای و تخصصی خود را برای مجموعه‌های مختلف انجام می‌دهد و بسته به نیاز و پروژه‌های در دسترس، کارفرمای خود را تغییر می‌دهد.
10503
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-10503,single-format-standard,theme-satellite,satellite-core-1.0.7,woocommerce-no-js,edd-js-none,satellite-theme-ver-3.2,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,mac

وبلاگ

فریلنسرینگ، مزایا و معایب

فریلنسرینگ، مزایا و معایب لینک : https://asarart.ir/?p=10503 👇 سایت: AsarArt.ir اینستاگرام : instagram.com/AsarArt.ir کانال تلگرام : t.me/AsarArt 👆

فریلنسرینگ، مزایا و معایب | به گزارش آژانس تبلیغاتی اثرهنری فریلنسرینگ یا آزادکاری، طی دهه‌های اخیر مطرح شده است.تعریف فریلنسر (Freelancer) این است که: یک نفر، بدون اینکه به یک سازمان یا کسب و کار و شرکت مشخص متعهد شود، فعالیت حرفه‌ای و تخصصی خود را برای مجموعه‌های مختلف انجام می‌دهد و بسته به نیاز و پروژه‌های در دسترس، کارفرمای خود را تغییر می‌دهد.

با ظهور اینترنت و گسترش وب، فعالیت فریلنسرها هم افزایش یافت. این افزایش چنان جدی و چشمگیر بود که امروزه اصطلاحی به نام Freelancer Economy یا اقتصاد فریلنسرها یا اقتصاد آزادکارها شکل گرفته است.

بیشتر فریلنسرها ترجیح می‌دهند که به صورت تنهایی مشغول به کار باشند به خاطر چند دلیل:

  • اینگونه آزادی عمل بیشتری در کار خود دارند. – می توانند به هر کاری که علاقه دارند بپردازند.
  • کل درآمد از کار، مال خودشان می شود.
  • رئیس خود هستند و هر موقع خواستند می توانند مشغول به کار باشند و یا اینکه استراحت کنند.

مزیت های فریلنسینگ:

  • فریلنسینگ مزایای بسیاری دارد که اگر به آن توجه کنیم تقریبا همه ما دلمان می خواهد به عنوان یک فریلنسر مشغول به کار شویم در اینجا به تعدادی از مزایای این کار می پردازیم.
  • شما برای خودتان کار می کنید و هیچ رئیس و مدیری بالای سر شما نیست.
  • نوع کار و تعداد انجام آن بر عهده خودتان می باشد و هر مدل کاری که علاقه دارید را می توانید انتخاب کنید و مشغول به آن کار شوید.
  • ساعت کاری شما نامحدود است و هر زمان که دلتان خواست میتوانید مشغول به کار شوید.
  • وقت آزاد بیشتری دارید و به جای اینکه وقتتان را در ترافیک و شهر شلوغ بگذرانید با نشستن در منزل کارتان را انجام می‌دهید.

معایب فریلنسرینگ:

  • همان طور که در این شغل رئیس خودتان خود شما هستید در همه سمت ها هم خودتان باید باشید یعنی نه تنها رئیس خود بلکه حسابدار، کارمند، بازاریاب، و حتی فروشنده باید خودتان باشید و این کمی کار شما را سخت می کند که بخواهید به جای همه این سمت ها باشید.
  • به دلیل آنکه شما همیشه در منزل کار می کنید شاید کار شما اختلالاتی با کار های منزل و استراحت شما پیدا کند و همه چیز شما در هم بر هم شود اما شما می توانید با مدیریت کامل به همه کار خود برسید.
  • اگر شخصی اجتماعی و پر حرف هستید و علاقه به کارهای گروهی دارید احتمالا این کار مناسب شما نمی باشد و به دنبال این شغل نیایید. سایت های زیادی برای فریلنسرها وجود دارد که می توانند در آنجا خدمات دهی کنند.

ده اشتباهی که فریلنسرها انجام می‌دهند :

۱٫بی توجهی به موعد تحویل

تمام دارایی و سرمایه یک فریلنسر خوش نامی و اعتبار اوست و آنچه شما را به عنوان یک فریلنسر خوش نام میسازد ارائه کار با کیفیت و به موقع است. اگر بی توجهی به موعد تحویل عادت شما بشود به زودی خواهید دید که مشتریانتان، شما را رها کرده، سراغ دیگری میروند.

۲٫درخواست دستمزد کم

فریلنسرهای تازه کار ارزش کارِ خود را کمتر از آنچه هست، تخمین میزنند و حق الزحمه ای پایین تر از آنچه که باید، درخواست میکنند. اگر فاقد سابقه کاری هستید و هنوز اعتباری کسب نکرده اید و فقط میخواهید کار را بگیرید، پیشنهاد دستمزد کم اشکالی ندارد. امّا همینکه اوّلین ستاره های افتخار به روی سینه شما نصب شد از بیان واقعیِ قیمت کاری که انجام میدهید، نترسید. در غیر اینصورت شأن کاریتان را پایین آورده اید و آنچه بدست می آورید در حد رفع هزینه هاست و سودی برایتان دربرنخواهد داشت.

۳٫عدم تحقیق مقدماتی

زمان این تحقیق نه تنها پیش از شروع و اتمام کار که پیش از انجام هر قدمی است اغلب فریلنسرها بدون شناخت واقعی مشتری، نیازهای او و حتی اهمیت و ارزش افزوده ای که پروژه برای مشتری دربردارد، با او وارد مذاکره میشوند. این رویکرد کسب و کار شما را حقیر و کوچک میکند.

۴٫انتخاب اشتباه مشتری

رابطه فریلسنر و  کارفرما یکی از مهمترین ارتباطات فریلنسینگ است. در این میان مواردی از قبیل بازاری که مشتریان شما در آن فعالیت میکنند، شیوه کسب و کار ایشان، نحوه برقراری ارتباطشان، میزان کاری که نیاز دارند، نحوه پرداخت آنها به شما، توانایی آنها در پرداخت به موقع و بدون درگیری و چالش، مشتریتان را به یک مشتری درست یا نادرست تبدیل میکنند و اگر شما در انتخاب مشتری صحیح دچار اشکال شوید، آن وقت بیشتر کار کرده، کمتر دریافت میکنید و خشنود نخواهید بود.

۵٫خودمانی شدن

بسیار خوب است که رابطه صمیمی با مشتری داشته باشید، اما آن را از سطح حرفه ای تنزل ندهید. قرار نیست شما بهترین دوستان هم باشید، از طرفی قرار هم نیست بسیار خشک و جدی باشید اگر رابطه خودمانی با مشتری خود داشته باشید، دو اتفاق خواهد افتاد.

  • الف. در صورت بروز یک مشکل کاری، یکی از شما دو نفر از دیگری رنجیده خاطر یا عصبانی خواهد شد.
  • ب. ممکن است مشتری گمان کند، شما خبره و حرفه ای نیستید.

هر کدام از این ۲ مورد که اتفاق بیفتد، نتایج خوشایندی نخواهد داشت.

۶٫بروز خشم و هیجان

برخی از فریلسنرها در صورتی که با یکی از مشتریان مشکلی داشته باشند،  تمایل به خالی کردن سرخوردگی خود بر روی مشتری دارند. برای مثال، اگرسردبیر تصمیم به عدم انتشار مقاله من بگیرد، من سرخوردگی و نارضایتی ام را به شیوه ی بسیار عصبانی به نمایش می گذارم. این روش، بسیار بد است، اعتبار حرفه ای شما را در نظر این مشتری و سایر مشتریانی که در آینده خواهید داشت، خدشه دار می کند. و چنانچه به این سبک و سیاق ادامه دهید، در طولانی مدت کسب و کار شما دچار کاهش می شود.

۷٫عدم پیگیری ایده­های پیشنهادی

اغلب یک فریلنسر پس از ارائه یک پیشنهاد کاری سراغ مشتری دیگری و پیشنهاد دیگری می رود. شاید فریلنسر خیال می کند، پیشنهادی که ارائه کرده خارق العاده و اعجاب برانگیز است و مطمئنا صبح فردا مشتری برای عقد قرارداد زنگ درب خانه او را خواهد نواخت  اما متأسفانه معمولاً چنین اتفاقی نمی افتد. اگر شما پایه  های ادامه  ی کسب و کار در آینده را پی ریزی نکنید، ممکن است که هرگز به آن دست نیابید.

۸٫اتکا به کم

بدترین کاری که می توانید بکنید  اتکا به یک یا دو مشتری است  اوج بیچارگی و درماندگی یک فریلنسر خواهد بود  اگر مشتری اصلی قرارداد را فسخ کند، میزان بودجه  ای که برای فریلنسینگ در نظر گرفته کاهش دهد یا کلا بازار کسب و کار را ترک کند. آن وقت شما به  عنوان یک فریلسنر حتی از عهده  ی پرداخت همان هزینه  هایتان هم بر نمی آیید .

 9.سستی و تنبلی

بعضی روزها حال و حوصله  ی کار ندارید. خوب، اگر برنامه  ی منعطفی داشته باشید و آن را برای روزهای آینده درنظر بگیرید، مشکلی نیست. اما اگر امروز مثل دیروز و فردا مثل امروز، روز به روز کارتان را به فردا موکول کنید، پروژه را در موعد مقرر به انجام نمی رسانید و به زودی دیگر درآمدی نخواهید داشت.

۱۰٫ناهمگونی کار و شخصیت

اغلب ما به خاطر نیازی که به درآمد داریم، کار را به عهده می گیریم. اما کاری که مسئولیت آن را به عهده گرفته  ایم با شخصیتمان سازگاری ندارد، ابتدا نارضایتی به سراغمان می آید و سپس رفته رفته از خودمان بیزار می شویم و تا آن جا پیش می  رویم که تمایلی به انجام کار نداریم.

Visits: 6

بدون نظر

ارسال یک نظر