Preloader تصویر.
منوی کناری
   
برند چیست؟
برند چیست؟ قبل از آنکه ادامه مقاله را بخوانید اندکی تامل کنید و به این سوال فکر کنید، هر جوابی برای آن به ذهن تان می رسد را یادداشت کنید، پس از اتمام خواندن مقاله به جواب خود باز گردید و ببینید واقعا چقدر نام تجاری را می شناختید.
برند چیست؟
10445
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-10445,single-format-standard,theme-satellite,satellite-core-1.0.7,woocommerce-no-js,edd-js-none,satellite-theme-ver-3.2,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll

وبلاگ

برند چیست؟

برند چیست؟

برند چیست؟ لینک : https://asarart.ir/?p=10445 👇 سایت: AsarArt.ir اینستاگرام : instagram.com/AsarArt.ir کانال تلگرام : t.me/AsarArt 👆

برند چیست؟ | قبل از آنکه ادامه مقاله را بخوانید اندکی تامل کنید و به این سوال فکر کنید، هر جوابی برای آن به ذهن تان می رسد را یادداشت کنید، پس از اتمام خواندن مقاله به جواب خود باز گردید و ببینید واقعا چقدر نام تجاری را می شناختید.

به گزارش بخش آموزشی آژانس تبلیغاتی اثرهنری به نقل از آگهی نامه اینترنتی «اثرنامه» به نقل از بیلاومارکتینگ سوالاتی مانند ” تبلیغات چیست“، “بازاریابی چیست” از جمله سوالات بحث برانگیز در حوزه ی بازاریابی هستند، در این مقاله در صدد پاسخ به سوال بحث برانگیز دیگری هستیم. صدها تعریف متفاوت از جانب طیف گسترده ای از کارشناسان برای تعریف برند ( brand )، گفته شده است. بیشتر آنها بر این عقیده اند که احساسات و تفکراتی که در زمان رویت نام شرکت، به ذهن مشتری خطور می کند، تعریف مناسبی برای برند است. JN Kapferer تعریف زیر را از نام تجاری عنوان کرده است :

“برند نامی است که خریداران را برای رسیدن به تصمیم خرید، تحت تأثیر قرار می دهد. “

شاید این تعریف، تعریف درستی از برند باشد، اما هنوز تعریف کاملی نیست. ممکن است با خود بگویید پس لوگو، یا نام محصولات شرکت، برند است، اما اینگونه نیست. بیایید یک بار برای همیشه این مفاهیم را مشخص کنیم. اینگونه هر بار از شما بپرسند “نام تجاری یا برند چیست ؟” قادر خواهید بود، تعریفی جامع، شامل و درست به این پرسش بدهید.

تعریف برند یا نام تجاری چیست ؟

نام تجاری عبارت است از : طراحی منحصر به فرد، نشانه، نماد، کلمه، یا ترکیبی از این موارد که تصویری را در ذهن تداعی می کند، که معرف محصولی است و آن را از رقبایش متمایز می کند. در طول زمان، این تصویر با سطح مشخصی از کیفیت، اطمینان و رضایت در ذهن مشتریان توام و ترکیب می شود (و این آن چیزی است که در برندینگ به جایگاه یابی برند معروف است). برند ارزش و منافع مشخصی را برای مشتریان تعریف می کند تا از این طریق در بازارهای شلوغ و پیچیده آنها را بشناسند. عنوان قانونی برند، علامت تجاری (لوگوی) است، و معرف و ارائه دهنده ی نام تجاری است.

به همین صورت طبق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا، از برند، مارک، نام تجاری ( Brand ) یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخص‌کننده خدمات یا فروشنده محصولی خاص باشد که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌گردد. جهت فهم بهتر موضوع خوب است اشاره ی مختصری به برخی از مفاهیم مربوط به نام تجاری داشته باشیم :

پیام برند

نشات گرفته از جایگاه نام تجاری و ارزشی است که می خواهد به مشتریان برساند، تلاش بازاریابان آن است که این پیام را به گونه ای تدوین کنند که برای مخاطبان جذاب بوده و آنها را تشویق به خرید کند.

تن صدای برند

سبک و لحن خاصی که هر نام تجاری برای خود بر می گزیند تا از این طریق با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. صدای برند معرف شخصیت آن است و توسط لحن نوشتاری و گفتاری مشخص می شود.

شخصیت برند

اگر نام تجاری را انسان فرض کنیم، کلیه ی خصوصیات اخلاقی و فتاری که به آن نسبت داده می شود شخصیت برند را می سازد.

تعهد برند

هر نام تجاری مسئولیت هایی را برای خود اظهار می کند. در واقع تعهد نام تجاری آن چیزی است که به مشتریان گفته اید و قرار است برای آنها انجام دهید.

هویت برند

تمام آن چیزی است که هستید، و انجام می دهید. هویت برند ماموریت، شخصیت و تعهدی است که به مشتریان داده است و همین طور تعیین کننده مزیت رقابتی نام تجاری است.

جایگاه یابی برند

مشخص می کند چرا “مشتریان هدف” برند شما را نسبت به سایرین ترجیح می دهند. در واقع جایگاه برند، جایگاهی است که یک نام تجاری، نسبت به رقبایش، در ذهن مشتریان دارد.

تصویر برند

تصوری است که مشتریان از نام تجاری دارند. و مجموعه ای از باورهایی است که مشتریان و مصرف کنندگان نسبت به آن دارند.

ارزش ویژه – دارایی برند (Brand Equity)

ارزش و قوت نام تجاری است که نشان می دهد چرا ارزشمند است. و تابع انتخاب مشتریان در بازار است. همین طور جدیدترین مفاهیمی که امروزه در حوزه ی برندینگ بسیار با اهمیت تلقی می شوند شامل موارد زیر می شوند :

هواخواهی برند

مفهومی است که جدیدا وارد حوزه ی برندینگ شده است. هواخواهی برند چیزی فراتر از وفاداری برند است. وقتی مشتریان هواخواه یک نام تجاری می شوند به عنوان مدافع آن عمل کرده و آن را دوست می دارند.

تجربه برند : مفهومی است که تداعی کننده ی احساس، عواطف، شناخت و واکنش های رفتاری بوده و توسط محرک هایی مانند طراحی، هویت، بسته بندی، ارتباطات و کمپین های نام تجاری، اظهار می شود.

برندسازی آنلاین : با رشد روز افزون ارتباطات و جایگاهی که اینترنت امروزه در زندگی افراد دارد، برندسازی اینترنتی از جمله ملزومات موفقیت هر کسب و کاری به شمار می رود.
ساختار نام تجاری ، با ورود اینترنت برای همیشه تغییر کرد. مسیری که مردم برای تصمیم گیری خرید استفاده می کنند تکامل یافته است و اولین نقطه تماس نام تجاری ، در فضای آنلاین است. از این رو در ادامه، مروری بر برندسازی اینترنتی خواهیم داشت.

لحظه صفر حقیقت (The Zero Moment of Truth) نامی است که گوگل ایجاد کرده و به این صورت شرح می دهد :” لحظه  ای که شخصی لپ تاپ یا گوشی موبایل خود را برمی دارد و شروع به جمع آوری اطلاعات در مورد محصول یا خدمات مورد نظرش می کند. ”

به عبارت دیگر، دارایی آنلاین شما، مانند وبسایت و صفحات رسانه اجتماعی (که بر آنها کنترل دارید) و آنچه مصرف کنندگان به صورت آنلاین در موردتان می گویند(که هیچ کنترلی بر آن ندارید)، برند شما است. و قضیه بدتر هم می شود، چرا که بیشتر مردم با گشتن در موتورهای جستجو فرآیند تصمیم به خریدشان را آغاز می کنند، نام تجاری شما در جایی میان الگوریتم های جستجو گوگل یا bing قرار دارد ( دنیای مجازی که هیچ کنترلی بر روی آن ندارید ). از این رو برای موفقیت در فضای مجازی لازم است تجربه ی برندی موفق و دوست داشتنی ایجاد کنید.

تجربه آنلاین برند ۳ نکته کلیدی در برندسازی اینترنتی

امروزه زمانی برای نگاه کردن به گذشته نیست، زمان انطباق است. همچنان می توان با تمرکز بر ۳ اصل زیر ارزش نام تجاری را بهبود بخشید:

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) 

بیشتر مشتریان بالقوه، تجربه ی آنلاین خود را از طریق یک موتور جستجو شروع می کنند. در حقیقت، ۸۹% مردم از موتور جستجو برای تصمیم گیری خرید استفاده می کنند، و ۹۹% از خرید های مرکب محصولات یا خدمات در B2B با جستجو در گوگل آغاز می شود. به علاوه ، ۷۰% لینک هایی که کاربران بر روی آن کلیک می کنند، لینکهای اصلی اند نه لینک هایی که برای بالا آمدن شان پول پرداخت شده باشد، و ۷۵% کاربران هیچوقت صفحه اول نتیجه جستجو را رد نمی کنند و بدون نگاه کردن به آن به صفحه بعدی نخواهند رفت.

این آمارها تایید کننده ی این حقیقت است، که برای آنکه به چشم انداز مورد نظر خود برسید باید در صفحه اول نتایج گوگل، پیدا شوید. برای انجام اینکار، لازم است با شرکای بهینه سازی موتورهای جستجو( SEO ) خود همکاری نزدیکی داشته باشید و به خوبی با آنها همکاری کنید، و اطمینان کسب کنید که هماهنگ با الگوریتم های مختلف و تغییرات داده ی موتورهای جستجو بزرگ، پیش می روید و موقعیت خود را در آنها حفظ می کنید.

شبکه های اجتماعی 

ما در دنیایی زندگی می کنیم که مردم بیشتر از آنکه به گفته های برند در مورد خودش توجه کنند ، به آنچه غریبه ها در موردش می گویند توجه می کند. در حقیقت، ۷۱% مردم ترجیح می دهند بر اساس معارفه های رسانه های جمعی و اشاراتی که دیگران در این رسانه به محصول داشته اند، در مورد خرید خود تصمیم بگیرند. و ۷۹% مصرف کنندگان به همان اندازه ای که به بررسی های آنلاین اعتماد دارند به توصیه های شخصی هم اعتماد دارند. شما نه تنها لازم است به آنچه در مورد نام تجاری تان در شبکه های اجتماعی می گویند، توجه کنید، بلکه باید به این مذاکرات وصل شوید و در این گفتگوها شرکت کنید. مطمئن شوید صرفا به دلیل آنکه صفحاتی در شبکه اجتماعی داشته باشید، آنها را ایجاد نکرده اید. بلکه باید بتوانید دنبال کننده ها و طرفداران خود را به آن مشغول کنید. محتوای مناسب را در کانال مناسب آن قرار دهید. اگر به دنبال آن هستید که بدانید چگونه یک کانال در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید، و استراتژی بازاریابی مناسب برای محتوا برندتان انتخاب کنید.

تجربه کاربران

مشتریان بالقوه و بالفعل شما، برندتان را با آخرین و بهترین تجربه های آنلاین سایر برندها مقایسه می کنند. این غیر عادلانه است ولی حقیقت دارد. کلید ساخت یک تجربه ی عالی این است که به صورت مداوم محتواهایی را که مخاطبان به دنبال آن هستند را منتشر کنید. به عبارت دیگر، به کاربران، علاوه بر خدمت و محصول، راهنمایی هم بفروشید.

بزرگترین مزیت برندسازی اینترنتی( یا همان آنلاین برندینگ) آن است که می توان آن را در زمان حقیقی اندازه گرفت. برخلاف اندازه گیری آگاهی برند یا تصویر برند، شما به واسطه تحلیل وب، و رتبه صفحه می توانید سریعتر کارکرد اینترنتی خود را پیگیری، تجزیه و تحلیل و تنظیم کنید و به این صورت احساسات و تمایلات مخاطبان در دستان شما خواهد بود.

اگر تا به حال به رویکرد برندسازی اینترنتی یا همان برندینگ در دنیای دیجیتال فکر نکرده اید ، احتمالا حالا که با تعریف نام تجاری و برند آشنا شدید، زمان مناسب برای ورود به این حوزه می باشد. اگر هم پیش از این در این حوزه فعال بوده اید، تجربه آنلاین فعلی خود را به دقت موشکافی کنید. بررسی کنید در حال حاضر در چه مرحله ای قرار دارید و شروع به بهبود و پیشرفت کنید. ارزش برند شما در آینده به برندسازی دیجیتالی بستگی دارد.

حال به جواب سوال “برند یا نام تجاری چیست؟” (که قبل از خواندن مقاله برای خود نوشته بودید) باز گردید. جواب شما چه قدر به آنچه در مقاله عنوان شد، نزدیک بود؟

برای آخرین بار، برند چیست ؟ نام تجاری لوگو، طراحی، نام محصول و شعار تبلیغاتی نیست، بلکه شامل همه ی آنها می شود. تمام این موارد به علاوه ی ویژگی های دیگر در کنار هم برند را می سازند. برند تجربه ای است که مشتریان از یک محصول به دست می آورند. نام تجاری لازمه ی موفقیت هر کسب و کاری است و بدون وجود آن یا عدم تعریف درست آن، به آن معنی است که کسب و کار شما هیچگاه به کسب و کاری موفق و جهانی تبدیل نخواهد شد.

Visits: 5

بدون نظر

ارسال یک نظر