Preloader تصویر.
منوی کناری
   
مفهوم همسایگی در برندسازی
10429
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-10429,single-format-standard,theme-satellite,satellite-core-1.0.7,woocommerce-no-js,edd-js-none,satellite-theme-ver-3.2,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll

وبلاگ

مفهوم همسایگی در برندسازی

مفهوم همسایگی در برندسازی لینک : https://asarart.ir/?p=10429 👇 سایت: AsarArt.ir اینستاگرام : instagram.com/AsarArt.ir کانال تلگرام : t.me/AsarArt 👆

مفهوم همسایگی در برندسازی | برندسازی در طول سال‎ های اخیر اهمیت ویژه ‎ای برای برندها پیدا کرده است. کسب و کارهای بسیار زیادی برای موفقیت در بازارهای مختلف در تلاش برای نمایش جلوه‎ ای جذاب از کسب و کارشان هستند.

به گزارش آژانس تبلیغاتی اثرهنری به نقل از آگهی‌نامه اینترنتی «اثرنامه» به نقل از فرصت امروز یکی از مفاهیم نوین در عرصه برندسازی مربوط به همسایگی است. مفهوم همسایگی فقط به مجاورت جغرافیایی دلالت ندارد. این مفهوم نوعی حالت ذهنی است. وقتی از همسایگی برندها با مشتریان صحبت می‎ کنیم، فقط حضور فیزیکی در کنار آنها مدنظر نیست. شما امکان تاسیس دفتر مرکزی در یک کشور آسیایی و حضور در کنار مشتریان اروپایی را دارید.

مفهوم همسایگی با ارزیابی وضعیت برخی از برندهای بزرگ به خوبی قابل درک است. امروزه بسیاری از مردم شهر نیویورک مقالات فایننشال تایمز را دنبال می‎ کنند. این روزنامه یکی از پرفروش ‎ترین ‎ها در شهر نیویورک محسوب می ‎شود. نکته جالب اینکه هیچ‎ کدام از دفترهای رسمی و هیأت ‎های تحریریه مجله مورد نظر در نیویورک نیست. با این حساب تیم بازاریابی فایننشال تایمز به خوبی توانایی بازاریابی و ایجاد احساس همسایگی در میان مخاطب دیگر شهرها را داشته است.

استفاده از مفهوم همسایگی برای برندسازی کار ساده ‎ای نیست. شما باید برنامه دقیقی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان داشته باشید. در غیر این صورت تمام فعالیت ‎های ‎تان ظاهری و ناکارآمد خواهد بود. امروزه بسیاری از خانواده‎ ها در همسایگی هم حضور دارند. نکته مهم در این میان ادامه تعامل همسایگی حتی در صورت ترک محله موردنظر از سوی یک خانواده است بنابراین شما باید نسبت به وضعیت فعالیت برندتان را نیز بر همین اساس استوار نمایید.

انتظارات شما از یک همسایه مناسب چیست؟ اغب همسایه‎ ها دارای روابط بسیار نزدیک با هم هستند. این امر در مورد تعامل میان برندها و مشتریان ‎شان اهمیت بالایی دارد. وقتی شما احساس راحتی و اعتماد به یک برند داشته باشید، جزییات بسیار زیادی با آنها به اشتراک خواهید گذاشت. چالش اصلی بسیاری از برندها در دوره کنونی عدم علاقه مشتریان برای تعامل پایدار است بنابراین برندها باید به طور مداوم در تلاش برای یافتن مشتریان تازه باشند.

ظهور کرونا در طول ماه‎ های اخیر دشواری زیادی برای کسب و کار ایجاد کرده است. این امر موجب اهمیت هرچه بیشتر مفهوم همسایگی در فرآیند برندسازی شده است. شاید شما در نگاه نخست باور زیادی به توانایی جلب اعتماد مشتریان ‎تان داشته باشید. در این صورت با وقوع یک بحران توانایی واقعی شما مشاهده خواهد شد. متاسفانه بسیاری از برندها در مواجهه با بحران کرونا شمار بالایی از مشتریان ‎شان را از دست داده‎ اند. این امر ماهیت پوشالی اعتماد برندها به توانایی ‎شان برای حفظ مشتریان را نشان می‎ دهد. اگر شما به دنبال یافتن نمونه‎ های کاربردی و موفق از برندسازی براساس مفهوم همسایگی هستید، در ادامه برخی از برترین کسب و کارها در این زمینه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نمونه ‎هایی از برندهای موفق

برند Next Door نوعی شبکه اجتماعی و تعاملی برای همسایگان است. سارا فریار، مدیرعامل این برند، در مصاحبه‎ ای عمومی نسبت به کارکرد استارت ‎آپ‏اش توضیحات جالبی داده است. بر این اساس استارت ‎آپ این برند برای ایجاد فضایی نزدیک در میان همسایگان ایجاد شده است. امروزه بسیاری از افراد در محل زندگی ‎شان هیچ‎ کس را نمی ‎شناسند. این امر موجب بروز نیازی برای یک استارت ‎آپ در راستای تحول در نحوه ارتباط میان همسایه ‎ها شد. برند Next Door از دل همین ایده جذاب بیرون آمد. اکنون این برند در ۱۱ کشور مختلف جهان مشغول به فعالیت است. شما برای عضویت در سامانه این برند باید ابتدا نام‎تان و کد پستی محل سکونت خود را وارد نمایید. سپس امکان تعامل با همسایگان ‎تان را خواهید داشت.

بدون تردید استفاده از استارت‏ آپ‏ هایی نظیر Next Door برای آشنایی با همسایگان ایده جذابی است. نکته مهم در این میان تمایل افراد برای ایجاد رابطه همسایگی با افراد ساکن در خارج از محل سکونت ‎شان است. همین امر موجب توسعه مفهوم همسایگی در مقیاسی وسیع شده است. اگر برند شما قصد ورود به بازاری تازه را دارید، نیازی به حضور مکانی در کنار مشتریان نیست. شما امکان الگوبرداری از تجربه Next Door برای استفاده از تمایل مشتریان برای ایجاد رابطه همسایگی با دیگران را دارید.

برند هتل ایندیگو یکی از استارت ‎آپ ‎های موفق در زمینه ایجاد احساس همسایگی است. مجموعه هتل‎ های این برند در شهرهای مختلف با تعهد برای رفتار مشابه با همسایگان با مسافران اقدام به فعالیت می‎ کنند. مزیت اصلی هتل ‎های این برند رفتار صمیمی و خودمانی کارکنان با مسافران است بنابراین شما تجربه حضور در شهری دیگر با رفتاری بسیار صمیمی از همان بدو ورودتان را خواهید داشت.

برند دانکین یکی از کسب و کارهای مشهور در صنعت خوراکی و تنقلات است. این برند در زمینه مدیریت کسب و کارش بر روی ایجاد احساس مثبت برای مشتریان است. اگر شما تجربه خرید حضوری از یکی از شعبه‎ های این برند را داشته باشید، به خوبی احساس همسایگی با کارکنان را داشته ‎اید. این امر در زمینه برندسازی مدنظر شمار بالایی از برندها قرار داشته است. دانکین با همین شیوه در سراسر ایالات متحده طرفدارهای پر و پا قرصی پیدا کرده است.

برند اسکار مایر در زمینه طراحی تبلیغات تلویزیونی ‎اش به خوبی حال و هوای قدیمی همسایگی را زنده کرده است. این برند بر روی تجربه‎ های نوستالژیک نسل‎ های مختلف تاکید می‎ کند. درست به همین خاطر موفق به جلب نظر افرادی با دامنه سنی متفاوت شده است.

همسایگی به مثابه نوعی احساس

همسایگی برندها با مشتریان مفهوم جذابی است. شاید شما در زمینه اجرای این الگوی برندسازی سختی ‎های بسیار زیادی پیش روی داشته باشید. نکته مهم در این میان تلاش برای ایجاد احساسات خوشایند در میان مشتریان است. امروزه اغلب مشتریان در بازارهای مختلف براساس احساسات ‎شان، نه محاسبه‎ های عقلانی، دست به خرید می ‎زنند بنابراین شما با تاثیرگذاری بر روی مشتریان و فعالیت در قالب مفهوم همسایگی امکان موفقیت در بازارهای مختلف را خواهید داشت. نکته مهم در این میان ضرورت استفاده از این تکنیک زودتر از سایر رقباست. در غیر این صورت شما زمان کافی برای بهره ‎مندی از مزیت ورود زودهنگام به عرصه برندسازی براساس مفهوم همسایگی را از دست خواهید داد.

Visits: 6

بدون نظر

ارسال یک نظر