Preloader تصویر.
منوی کناری
   
تأثیر ویروس کرونا بر استراتژی های صنعت تبلیغات در جهان
تأثیر ویروس کرونا بر استراتژی های صنعت تبلیغات در جهان | به گزارش آژانس تبلیغاتی اثرهنری به نقل از روزرنگ در هفته های گذشته، شاهد تجزیه و تحلیل های جدید آماری مربوط به کاهش تبلیغات و هم چنین درآمدهای حاصل از آن در جهان بوده و هستیم . صنعت و چرخه بازار تبلیغات تأثیر مستقیم بر آفرینش و پایداری برند دارد که مانند برخی از صنایع وابسته به تقاضای مشتری می باشد. در شرایط فعلی عوامل مؤثر که محدودیت در روابط و فاصله گذاری اجتماعی یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از شیوع بیماری کووید- ۱۹ در اکثر کشورها در حال اجراست نه تنها عبور و مرور در شهرها وجاده ها داخلی محدود شده است بلکه تمام مناسبات کشوری و بین المللی مانند جشنواره‌ها، فستیوال های هنری ومسابقات و بازی های ورزشی نیز تعطیل یا به تعویق افتاده است که این امر موجب تغییرات استراتژی صاحبان برند برای تبلیغات نیز شده است.
10392
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-10392,single-format-standard,theme-satellite,satellite-core-1.0.7,woocommerce-no-js,edd-js-none,satellite-theme-ver-3.2,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll

وبلاگ

تأثیر ویروس کرونا بر استراتژی های صنعت تبلیغات در جهان

تأثیر ویروس کرونا بر استراتژی های صنعت تبلیغات در جهان لینک : https://asarart.ir/?p=10392 👇 سایت: AsarArt.ir اینستاگرام : instagram.com/AsarArt.ir کانال تلگرام : @AsarArt 👆
تأثیر ویروس کرونا بر استراتژی های صنعت تبلیغات در جهان

تأثیر ویروس کرونا بر استراتژی های صنعت تبلیغات در جهان | به گزارش آژانس تبلیغاتی اثرهنری به نقل از روزرنگ در هفته های گذشته، شاهد تجزیه و تحلیل های جدید آماری مربوط به کاهش تبلیغات و هم چنین درآمدهای حاصل از آن در جهان بوده و هستیم . صنعت و چرخه بازار تبلیغات تأثیر مستقیم بر آفرینش و پایداری برند دارد که مانند برخی از صنایع وابسته به تقاضای مشتری می باشد. در شرایط فعلی عوامل مؤثر که محدودیت در روابط و فاصله گذاری اجتماعی یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از شیوع بیماری کووید- ۱۹ در اکثر کشورها در حال اجراست  نه تنها عبور و مرور در شهرها وجاده ها  داخلی محدود شده است  بلکه تمام مناسبات کشوری و بین المللی  مانند جشنواره‌ها، فستیوال های هنری ومسابقات و بازی های ورزشی نیز تعطیل یا به تعویق افتاده است که این امر موجب تغییرات استراتژی صاحبان برند برای تبلیغات نیز شده است.

منشأ این تغییرات،  تغییر زنجیره ای است که مخاطبین و نوع تبلیغات را نیز در برمی گیرد.  فضاهای تبلیغاتی نسبت به جانمایی، تعداد بازدید کنندگان وتردد مخاطیبن ارزش و بها می‌یابد زیرا اثر بخشی یک تبلیغ کاملاً به ماندگاری آن در ذهن و قلب مخاطیبن مرتبط است. یک تابلوی تبلیغاتی زمانی مؤثر خواهد بود که در شرایط مناسب بازدید قرار گیرد و این  در صورتی است که اکنون با خالی بودن یا به اقلیت رسیدن جمعیت در فضاهای شهری، استادیوم های ورزشی، نمایشگاه ها وغیره از ارزش تبلیغات محیطی آنها کاسته است.

به طور معمول شرکت ها با توصیه مشاورین تبلیغاتی هزینه‌های تبلیغات خود را بر مبنای مخاطب و نوع ابزار و رسانه  بودجه بندی می کنند و از مهمترین آنها رسانه های بالاخطی (Above The Line Advertising) است تبلیغات محیطی نیز یکی از ابزارهایATL یا بالا خطی است که در شرایط عادی بهترین ابزار معرفی برند وآگاهی رسانی  ورود یک محصول جدید به بازار و در نهایت وسیله ای مناســـب برای افزایش فروش کالا و خدمات هستند.

این ابزار با تحول پیش‌بینی نشده مناسبات اجتماعی و سبک زندگی عامه مردم در چند ماه اخیر با بازاری متفاوت روبه رو شده است. مدیران و صاحبان صنایع و برند با توجه به شرایط اقتصادی و مالی تحت تأثیر شیوع بیماری کرونا که مجبور به کم کردن هزینه های تبلیغات خود شده اند، نوع تبلیغات خود را از تبلیغات محیطی مانند تبلیغات روی بیلبوردها و تلویزیون های شهری  و هم چنین رسانه‌های کاغذی، روزنامه و مجلات، به تبلیغات  در شبکه های اجتماعی و تیزرهای تلویزیونی تغییر جهت می دهند.

برخی از کارشناسان معتقدند که لحظه جهش صنعت بازاریابی، بازاریابی از طریق سوشال مدیا یا رسانه های اجتماعی فرا رسیده است که در حال حاضر با شیوع بیماری کرونا  می توان سرعت  این جهش را مشاهده کرد و این بار مخاطبینی که در خانه و قرنطینه  تنها راه ارتباطی خود را با دنیای بیرون  شبکه های اجتماعی می بینند و غالباً خرید امن را خرید اینترنتی می دانند مورد توجه صنعت بازاریابی و به نوعی مخاطبین هدف قرار گرفته اند.

حال باید دید تبلیغات محیطی که بخش مهمی از فرآیند برند آفرینی و ارزش یافتن برند است با چه میزان تغییرات در بازگشت به شرایط عادی اجتماعی به چرخه صنایع، تولیدات و واردات و صادرات جهانی کمک خواهد کرد.

نویسنده مطلب ارسالی: لیلا  مشتاقی /کارشناس رسمی دادگستری در رشته طراحی صنعتی گرافیک و تبلیغات

Visits: 20

بدون نظر

ارسال یک نظر